Mail från pappa!

Hej såg nu att jag hade fått ett mail från pappa som jag tänkte bifoga. Jag har även pratat med han i telefon idag och han verkar ha det bra och ännu en gång sa han att det var väldigt vackert.

Lördag 23/7 9:33
Vi har nu sovit 2 nätter i en lokal variant av samekåta. Man ligger på filtar direkt på golvet. Första nattens sömn var inge vidare och jag hade lite huvudvärk när jag vaknade. Orsaken troligen en kombination av jetlagg, höjdpåverkan samt brist på sömn och kaffe. Nattens sömn betydligt bättre :-).

Vi äter lokal mat, som oftast är riklig, kryddstark och god. Vätskeintaget baseras på te. Jag saknar gott kaffe, men vi får någon lokal variant av frystorkat kaffe som i alla fall är brunt. Krister, vår guide, har med en liten espressobtygare och jag har dito kaffe. Det skall vi belöna oss med när vi väl är på berget.

Alla mår bra och idag har vi gått upp till baslägret (4400 möh). Här sover vi minst 2 nätter innan vi börjar gå vidare.

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Örjan Jämte

Nu var det länge sedan som vi hörde något Hanna, har du något nytt att berätta?

2011-07-31 @ 00:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0