6 - Hemma igen

Så sitter jag nu i Smedsbo igen, efter att ha plockat rejält med kantareller tillsammans med Susanne :-) . Kroppen är inte helt återacklimatiserad ännu och jag har tappat 5 kg i vikt. Trots det mår jag bra och jag har inga men efter frysskador etc! Jag nådde dessutom målet med resan; att få en fantastisk upplevelse. Det gjordes också på ett sätt som gjorde att vi som team behöll en god stämning under hela resan. OM vi hade haft 4-5 dagar till och vädret hade varit fortsatt bra, hade jag kunnat nå toppen. Men, jag är trots det nöjd.



Övernattning på 5400 möh. Fin skidåkning direkt ovanför men bakom detta skymtar "isfallet" som var facinerande och lite läskigt.

Jag skall försöka sammanfatta upplevelsen lite senare, men det får bli om några dagar. För min del så var dock vårt aggresiva "anfall" inte helt optimalt. Jag hade fått en bättre klättring om jag hade tagit mindre höjd de första dagarna. Men å andra sidan så gav den agressiva strategin resultat i form av att en av teamets medlemmar (Magnus) nådde toppen :-). Själv kom jag som sagt till ca 6200 möh, vilket var "good enough.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0